Nyaktörő vállalkozásnak nevezhetjük az új Ördögűző-filmet, a gyártó Blumhouse stúdió ugyanis eltér a bevált üzleti modelltől. A stúdió 3-5 millió dolláros költségvetésű, de színvonalas horrorokkal aratta kezdeti nagy sikereit 2000-es alapítása óta, ez aprópénznek számít az amerikai filmiparban. Az olyan tipikus Blumhouse-filmek, mint a ParajelenségekA bűn éjszakája vagy az Insidious: A testen kívül a nagy siker nyomán franchise-zá fejlődtek, több száz millió dolláros bevételt hozva.

Az elgondolás azon alapul, hogy ha a Blum-filmek nem jutnak el a mozikba, hanem csak kábeltévén, streaming-csatornán vagy DVD-n forgalmazzák őket, nem okoznak nagy veszteséget, esetleg még szerény haszonnal is kecsegtetnek, a moziforgalmazás viszont már sokszoros hasznot hoz. A módszer bevált, a Blumhouse produkcióinak összbevétele mára meghaladja az 5 milliárd dollárt, ezért a stúdió filmjeinek költségvetése lassan emelkedésnek indult. A láthatatlan ember már 7 millióból készült, az utóbbi nagy sikerek, mint a Gyilkos Halloween vagy a Fekete telefon pedig már 18 millióba kerültek.

A Blumhouse első igazán nagy dobása, legalábbis anyagi szempontból a drágán gyártott Ördögűző lesz, Blum erre azt mondja, ekkora kockázatot még sosem vállalt. Mégis szinte biztosra mehet, mert jól felépített márkáról van szó, az eredeti film a műfaj klasszikusa, öt folytatás és egy jól sikerült sorozat készült a nyomában, így a közönség tudni fogja, mire vált jegyet.

A producer mégis úgy véli, a jövő az új eredeti történeteké, mert a nézőknek már elegük van a folytatásokból és rebootokból. Ennek az új korszaknak szívesen lesz az úttörője a 125 produkciót jegyző Blum, akinek munkásságába olyan szerzői filmek is beletartoznak, mint a Tűnj el!, a Whiplash és a Csuklyások: BlacKkKlansman – ezekért jelölték Oscarra.

(The Exorcist – hazai bemutató: 2003. október 12.)