[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_facebook type=”standard”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Április 8-a óta elérhető az HBO GO-n Simonyi Balázs fantasztikus dokumentumfilmje, az ULTRA, amely minden várakozást felülmúlóan, kiemelkedően magas nézettséggel nyitott, így kevesebb, mint egy hét alatt az egyik legnézettebb hazai saját gyártású HBO dokumentumfilm lett! A nézői reakciók is nagyon pozitívak, az HBO Magyarország Facebook oldalán olyan kommentek érkeztek, mint a „megnéztem, és majdnem végig bőgtem”, „csak ajánlani tudom” és „fantasztikus dokumentumfilm”.

Nem csak a nézők, de a hazai futó élet kiemelkedő alakjai szerint is fantasztikusan sikerült a film. Lubics Szilvia, háromszoros Sparthathlon győztes szerint „a 10. percben kezdtem el sírni, nagyon megrázó, legszívesebben minden ismerősömet leültetném, hogy nézze meg”. Zelcsényi Miklós, a Maratonman vezetője és az Ultrabalaton szervezője elmondta, hogy ezt a filmet „mindenkinek meg kéne néznie”; Gusztos Péter, a Suhanj! Alapítvány vezetője szerint pedig „dokumentumfilmben ritka, hogy ennyire lehet menni a szereplőkkel”.

A film televíziós premierje április 16-án, vasárnap 18:30-kor lesz az HBO csatornán!

A kreatív dokumentumfilm már most megnézhető az HBO GO-n!

 

Egy bajnok tanácsai a Spartathlon résztvevőinek

Többször felmerült a kérdés: mit nevezünk ultrának?

Minden maraton, tehát 42 km feletti futótávot ultrának hívnak, de leginkább a 200km vagy 24 óra feletti versenyekre használják a sportolók. Ez esetben az ultra határátlépést is jelent: túl fájdalmon és örömön.

A háromszoros győztes, svéd Rune Larsson az alábbi tanácsokat gyűjtötte össze a Sparthatlon versenyre készülőknek.

Larsson szerint a sikerre pályázó versenyző:

  • Olyan felkészülést tud maga mögött, amely révén 10 órán belül képes 100 kilométert lefutni. Aki 10 órán kívüli 100 kilométert fut, rossz esélyekkel indul, annak, aki 9 órán belül futja, jó esélyei vannak.
  • Maximum egy övtáskányi terhet visz, és lehetőleg innivalót sem cipel, hanem a frissítőállomások kínálatára hagyatkozik.
  • Cipelés helyett előreküldi a felszerelését. (Larsson három különböző pontra küldte előre az éjszaka használt meleg ruháit.)
  • Az éjszakai világításhoz fejlámpát használ.
  • Minél többet eszik, inkább többször keveset, többféle ételből.
  • A verseny során jelentős, a testsúly közel 25%-ának megfelelő folyadékot iszik.
  • A kiizzadt sót rendszeresen pótolja. Ezt legjobb sótablettával tenni, de az egyszerű konyhasó is megfelelő.
  • A lehető legkevesebb időt tölti a frissítőállomásokon.
  • Felkészül arra, hogy átmeneti gyomorproblémái lesznek, és ezekre tudatosan készül. A felmerülő problémák idővel megoldódnak, a pánik felesleges erőpocsékolás.
  • Kimerültség esetén és evés közben gyalogol.
  • Az emelkedőkön nem fut, csak a sík és lejtős szakaszokat futja meg.
  • Egyértelmű célt tűz ki maga elé, ami Spártával kapcsolatos, és ezt a célt folyamatosan szem előtt tartja.
  • Élvezi a versenyt.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]