[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_facebook type=”standard”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Megérkezett Dan Brown Infernójának filmes változata, amit a Da Vinci-kód és az Angyalok és Démonok rendezője, Ron Howard vitt ismét a vászonra. A franchise harmadik része szinte pontosan ugyanabban a mederben folyik, mint az előző két epizód, de szerencsére ez nem válik hátrányává a produkciónak és van olyan rejtélyes, mint Robert Langdon-sorozatának előző esetei.

Tom Hanks and Felicity Jones star in Columbia PIctures' "Inferno."

A 2006-ban bemutatott nagy sikerű A Da Vinci-kód és a 2009-es Angyalok és démonok után Dan Brown sorozatának harmadik darabja, az Inferno is megfilmesítésre került. A könyv 2013-ban a felnőtt könyvek eladási listájának élén állt.

Langdon (Tom Hanks) professzor egy firenzei kórházban tér magához vérben tocsogó ruhái mellett, ahol az éppen ügyeletes orvos, Sienna Brooks (Felicity Jones) próbál segíteni rajta, de ő maga semmire sem emlékszik az elmúlt két napból. Arról sincs semmi fogalma, hogy miért vette őt üldözőbe egy bérgyilkos, vagy éppen az egészségügyi világszervezet ügynöke (Omar Sy), de Sienna segítségével menekülőre fogja és közben igyekeznek közös erővel megoldani a Langdont körülvevő rejtélyt. Eközben egy amerikai milliárdos (Ben Foster) a Föld túlnépesedése miatt azzal fenyegetőzik, hogy olyan vírust enged a világra, mely az emberiség felének pusztulását hozná. A két szál valahol összeér, de csak ha Langdonnak sikerül megoldania az útjába kerülő rejtvényeket.

És hát miért ne sikerülne neki. Az Inferno, ugyanúgy mint Brown korábbi kötetei, egy jól felépített, de kiismerhető mederben csordogál, amíg a helyére nem kerül a kirakós minden darabja. Közben ismét egy bő útkikönyv tartalmával ér fel, ahogy Langdonék helyszínről helyszínre barangolnak Európában. Valószínűleg ezúttal Firenze, Velence és Isztanbul lesz a túristák új közkedvelt célpontja, pedig Budapest is odaférhetne a sorba. Jó néhány jelenetben ugyanis a magyar főváros helyettesíti az említett helyszíneket, nem véletlenül tartózkodott nálunk hosszú ideig a stáb.

Omar Sy in Columbia Pictures' "Inferno," starring Tom Hanks and Felicity Jones.

Az Inferno esetében még az is megbocsájtható, hogy meglepni már csak hellyel-közzel képes. A fordulatokat előre borítékolni lehet, a karakterekről távolról süt, ha nem azok, akiknek mondják magukat. Felicity Jones például nagy kedvencünk volt az A mindenség elmélete c. filmben, de itt közel semmi emlékezetes nem jutott számára. Főleg, ha Audrey Tautou (Da Vinci-kód) mellett próbáljuk felsorakoztatni az érdemeit. Ja és az éppen 10 éves első részhez képest Tom Hanks is mintha kissé fásultabban vetné bele magát sztoriba. Kb. olyan, mint amikor Bruce Willis elkészítette a legutolsó Die Hardot: ott van az arcán, hogy érdemes megnyomni a stop gombot.

A látvány úgy ahogy van pazar, beleértve Langdon vízióit is, melyek elég horrorisztikusan ábrázolják a Dante által elképzelt poklot. Az aláfestőzene Hans Zimmer munkájának köszönhetően szintén csodálatos lett, a zeneszerzőnek tényleg elengedhetetlen érdemei vannak abban, hogy olykor – főleg a lezárásnál -katarzisközeli állapotba hozza a nézőt.

Az Inferno sok újdonsággal nem tudja kiegészíteni a franchise-t, de nem is lő alá a korábbi részeknek. Valójában azoknál lesz favorit, akinek nem esik nehezére a TV-ben újra és újra megnézni az Angyalok és démonok vagy a Da Vinci-kód századik ismétlését sem.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Összeesküvés elmélet a harmadik hatványon (Inferno - kritika)
A franchise harmadik része szinte pontosan ugyanabban a mederben folyik, mint az előző két epizód, de szerencsére ez nem válik hátrányává a produkciónak és van olyanérdekes és rejtélyes, mint Robert Langdon-sorozatának előző esetei.
7.5Szerintünk
Olvasói értékelés: (8 Szavazások)
5.4