[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_facebook type=”standard”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ben Affleck most épp egy olyan thrillerrel állt elő, mely akár csak a trailert, akár az alap sztorit látva túl ismerős felállásúnak is tűnhet, de szerencsére az igazság meglehetősen távol van ettől. A könyvelő hiába dolgoz fel egy sokszor látott sztorit, a történetmesélés és maga a főhős egészen egyedivé teszi Gavin O’Connor (Warrior) rendező filmjét. Rengeteg kérdést köp ki magából és nem hagy minket úgy ott a moziszékben, hogy ne csettintenénk elégedetten az ezekre adott válaszok kapcsán.

The Accountant

Chris Wolff (Ben Affleck) egy eszméletlen profi könyvelő, aki nem mindennapi módon bánik a számokkal és átlát olyat bonyolult és száraznak tűnő dolgokat, melyekkel rajta kívól jó eséllyel senki sem próbálkozna még ebben a szakmában sem. Mondjuk Wolff nem is hétköznapi ember: autizmusa miatt teljesen más szemszögből képes szemlélni a feladatokat, ugyanakkor emiatt meglehetősen magányosan éli mindennapjait. Chris új megbízójánál, egy a legmodernebb robottechnikát fejlesztő cégnél különös rendellenességekre lesz figyelmes, az elsőre rutinfeladatnak tűnő munkából pedig hamarosan leszámolással fenyegető üldözés kerekedeik. Wolff és a cég egyik fiatal könyvelője (Anna Kendrick) együtt próbálják megoldani a helyzetet (vagy inkább menteni magukat), bár a férfinak egy kicsit szélesebb az ezt szolgáló eszköztára. Ja és ha szerencsétlennek nem lenne elég gondja, akkor a pénzügyminisztérium Ray King (J.K. Simmons) vezette bűnügyi osztálya is a nyomában jár, pont az előbb említett “eszköztár” miatt.

Ben Afflecket sokféle szerepben láthattuk már, de A könyvelővel megint azt bizonyítja, hogy szinte tényleg bármilyen karakter bőrébe képes hitelesen belebújni. Batmanként ugyan nekünk nem volt a legnagyobb kedvencünk (erről a zseniális Christian Bale tehet), de azon kívül szinte sosem kellett felvont szemöldökkel nézni őt a vásznon. Nem ezért fog újabb Oscart bezsebelni, de ahogy megformálja az autista énjét, annak talán még Dustin Hoffman is hevesen tapsolna.

Pedig ez a film tényleg lehetett volna egy óriási blama is, mert sokszor ezerszer hallott és látott elemekkel operál. Az, hogy nem így történt, egészen biztosan Gavin O’Connor nagy érdeme, aki valami hasonlót művelt a Warriorban is, a klisés szálakat úgy összeborzolja, hogy végül nincs olyan érzetünk, mintha ennek lejárt volna már a szavatossága. A könyvelő eleve okosan, néha az időben is ugrálva adagolja a drámát, amit Affleck a sötét lovagot megszégyenítő keménységgel és érzékiséggel told meg.

THE ACCOUNTANT

Ez a film egyébként az autizmus kapcsán is rávilágít néhány fontos tényre. Na nem pont arra, hogy az ezzel a betegséggel küzdő gyerekek nagykorukra akár még gyilkológépek is lehetnek, ennél azért mélyebbre ás. A lényeg inkább az, hogy számos képességet sajátíthatnak el, melyek segítségével lehet teljes és önálló életet élni. Ez lehet akár a precizitás, a megrögzött szabálykövetés, a monotonitás folyamatos tűrése, vagy az egyes területeken kiemelkedő tárgyi tudás. Ami más számára túl unalmas, nekik a kiszámíthatóság miatt biztonságot nyújt. Még az sem kizárt, hogy “szupererő” szintre emelkednek.

A könyvelő akár egy kirakós, darabkái szép lassan kerülnek a helyükre. Amíg pedig minden összeáll, eredeti humorral, sokkoló jelenetekkel, jó színészekkel, és egy feszes tempójú sztorival tartja fenn az érdeklődést. Közben pedig még el is gondolkodtat újszerű megközelítésével, egy akciófilmtől ennél több már tényleg nem kell.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ben Affleck most lett igazi sötét lovag (A könyvelő - kritika)
A könyvelő akár egy kirakós, darabkái szép lassan kerülnek a helyükre. Amíg pedig minden összeáll, eredeti humorral, sokkoló jelenetekkel, jó színészekkel, és egy feszes tempójú sztorival tartja fenn az érdeklődést.
8Szerintünk
Olvasói értékelés: (19 Szavazások)
8.0