A Veszett vidék egy igazi western csemege a műfaj minden narratív alapvetésével. Sötét hangulatú, klasszikusan fűszerezett, izgalmas történet az ausztrál őslakók gyötrelmes kirekesztettségéről.

Az őslakos Sam (Hamilton Morris) és családja a vallásos Smith gazda (Sam Neill) birtokán él és dolgozik. Smith az átlagtól teljesen eltérően nagyon jól bánik segítőivel, családtagnak és barátnak tekinti őket. Nem úgy a szomszédságában élők, akik söpredék rabszolgaként bánnak az aboriginalokkal. Az ő táborukat erősíti az a megtört lelkű háborús veterán, aki Smith tanyája mellé költözik. Sam az első perctől érzi, hogy a férfitől tartaniuk kell. Hamarosan be is következik, amitől félt, mert Kennedy (Thomas M. Wright) részeg tombolásában fegyverrel támad rájuk és Sam kényszerűségből lelövi, hogy mentse magát és feleségét. A házaspárnak menekülnie kell a részrehajló igazságszolgáltatás elől, beveszik tehát magukat a vadonba, de hamarosan rá kell jönniük, hogy szülőföldjük is ugyanolyan kegyetlenül bánik velük, mint a fehérek világa.

A filmből sugárzik, hogy az aboriginalok kirekesztett sorsa és rehabilitációja Warwick Thorton rendező igazi szívügye. Nagy érzékenységgel és odafigyeléssel beszél a témáról, ezért is annyira jó film a Veszett vidék. Ugyanakkor az is igaz, hogy Thortont egy kissé elvakítják a saját érzelmei a témával kapcsolatban, ezért használ túldramatizált, szájbarágós jeleneteket, amikor lényegi gondolatait akarja átadni a nézőnek a témáról. Erre igazából semmi szükség, mert a film formanyelve magában is elég meggyőző és nagyon jól közvetíti Thorton álláspontját. Igazából csak pár ilyen jelenet van, nem feltétlenül zavaróak, mégis kicsit elrontják az összhatást, nélkülük tökéletes kritikai hangvételű filmet kaptunk volna.

A hanyatlóban lévő western műfajának narratív sémái tökéletesen kiszolgálják a történetet. A sematikus „vadnyugati” konfliktus és a standard szereplők felvonultatása csak tovább erősíti az őslakók kirekesztettségének érzetét. Sam és családja két világ határán rekedt, soha nem tudnak majd integrálódni a fehérek életébe, de sajátjaik, akik a történet idején még mindig törzsi szinten élnek Ausztrália vadonjaiban is egyértelműen kivetik maguk közül a menekülőket. Se földhöz, se emberhez nem tartoznak, megrekedt, kiszolgáltatott lelkek a semmiben.

Thorton a film operatőre is. Gyönyörű és erős képi megoldásokkal támogatja a film mondanivalóját, érzelmeket fest egyszerű tájképekkel. A lineáris történetmesélést pedig folyamatosan megtörik a flashback jelenetek, melyek a szereplők múltját, vagy jövőjét világítják meg felesleges szócséplés és magyarázkodás nélkül.

Összességében Thorton egy remek klasszikus westernt forgatott, ami izgalmas és élvezhető azok számára is, akik nem elkötelezett hívei a műfajnak.

Veszett vidék (kritika)
Összességében Thorton egy remek klasszikus westernt forgatott, ami izgalmas és élvezhető azok számára is, akik nem elkötelezett hívei a műfajnak. 
7.5Szerintünk
Olvasói értékelés: (1 Szavazás)
7.3