Azt ismered, amikor Deadpool, Nick Fury és a gothami rendőrfőnök együtt csapatják Európában? Patrick Hughes rendező fogta a nagydumás kardos mészáros humorát, meg persze magát Ryan Reynoldsot, lazított egy kicsit Samuel L. Jackson átlag marcona akciófilmes karakterén, hogy aztán ezt az egészet megspékelje irdatlan mennyiségű akcióval és már készen is van az idei nyár egyik legütősebb akcióvígjátéka.  

Már a bemutatóból is majdhogynem egyértelmű, hogy A Sokkal több, mint testőr hangulatában koppintja a Deadpoolt, azzal a különbséggel, hogy Ryan Reynolds itt nincs piros latexben és nem gyógyul meg azonnal, ha valamilyen sérülés éri. Ettől eltekintve kvázi egy ugyanolyan vicces és szerelmes faszit játszik, csak most különleges besorolású menő ügynök és nem szuperhős. Ezzel tulajdonképpen nincs is semmi baj, Reynoldsnak igazán fekszik ez a pálya, a humor tényleg az egyik legnagyobb erőssége és így legalább a két Deadpool forgatás között sem esett ki a szerepéből. Az már más kérdés, hogy egy újdonságra éhes mozirajongó megelégszik-e ennyivel, de az idei nyár filmes felhozatala annyira gyenge volt, hogy inkább örüljünk, hogy így augusztus végére végre meglep minket valaki egy fogyasztható és igazán vicces akciófilmmel.

Tehát adva van Reynolds, azaz a szuper menő és főleg profi Bryce ügynök, akit egy balul sikerült bevetés után kirúgnak az Interpoltól, a csaja is dobja és ráadásul az igazi diplomata nagyágyúk helyett csak elkényeztetett milliomosok felett csőszködhet, szóval egyáltalán nincs jó passzban. Az önsajnálattól félholt ügynök életébe azonban egy csapásra visszatér az izgalom, amikor volt szerelme, a szintén ügynök Amelia (Elodie Yung) segítséget kér tőle egy veszélyes akcióhoz. Egy fontos szemtanút kell Hágába szállítania, hogy a nemzetközi bíróság elítélhesse az egyik legkegyetlenebb, népirtással vádolt kelet-európai diktátort. Vladislav Dukhovich (Gary Oldman) azonban nem az a fajta főgonosz, aki könnyen behódol az igazságszolgáltatásnak. A küldetés tehát eleve kudarcra van ítélve és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az igen fontos szemtanú Bryce ősellensége, a 250 ember meggyilkolásával vádolt profi bérgyilkos, Darius Kincaid (Samuel L. Jackson).

Hughes igazán korrekt módon pakolta össze ezt a filmet. Az mondjuk igaz, hogy A sokkal több mint testőr egy hagyományos elemekkel operáló akciómozi és nem sok meglepetés van benne, sőt néha egészen kiszámítható, de ebből a kategóriából mégis a maximumot nyújtja. Én mondjuk mindig is rajongtam az olyan akcióvígjátékokért, amik nem akarnak többnek látszani annál, mint amik valójában: izgalmas üldözéses jelenetek pörgős folyamának, néhány kifejezetten jó poénnal. Pont elég, ha van benne egy kiégett fazon, aki ontja a gépkarabélyból a skulókat, meg a jobbnál jobb beszólásokat és a film végére meglehetősen véres lesz. Ennyi bőven elég egy jó kis nyári kikapcsolódáshoz. Akciófilmet nyilván nem a magas művészetért néz az ember!

Rendezőnk pontosan ilyen filmet csinált, talán egy kicsit túltolta a káromkodós poénokra való építkezést, de igazából még ezt sem mondanám, nézzük csak meg a nyolcvanas, vagy a kilencvenes évek hasonló felhozatalát. Most kezdjem el sorolni a címeket? Ott a 48 óra, Az utolsó cserkész és a Halálos fegyver stb. Ezek a filmek soha nem voltak illedelmesek vagy polkorrektek, mégis imádjuk őket a mai napig.

Hughes abszolút viccet csinál a fájdalomból és a halálból. Miközben nézi az ember a filmet, azért felmerül benne, hogy ildomos-e gurgulázva azon röhögni, ahogy főszereplőink extra durván a másvilágra küldik a biodíszletnek szánt rosszfiúkat, de ugyanezt imádtuk már a Deadpoolban is, szóval ne álszenteskedjünk. Reynolds például kifejezetten szórakoztatóan tud embereket megfojtani lánccal és Samuel L. Jackson is lubickol a jólelkű gyilkológép szerepében, Gary Oldman pedig hozza a tőle jól ismert főgonoszt. A színészeknek ez minden szempontból jutalomjáték, kis laza pörgés, ingyen menet a hullámvasúton.

Vannak ugyan néha kicsit gyengébb részek, például amikor a szereplők múltját bemutató jeleneteket láthatjuk, de még ezek sem cikisek igazán. Hughes direkt rájátszik a melodrámára, ami néha egy cseppet kínos, de még éppen a határvonalon billegünk, szóval alapvetően nincs gáz. Mindezért szinte azonnal kárpótol az igazán izgalmas és remek ütemű akció. Rendezőnk ebben tényleg vérprofi, folyamatosan emeli a tétet és még akkor is rápakol egy lapáttal, amikor azt hisszük, hogy már nincs más hátra csak a laza levezetés. Szóval borulnak a kocsik, törnek a motorcsónakok és fél Európa csatatérré változik hőseink után, izgalomban tehát tényleg nem lesz hiány. A romantikus szál meg egyszerű vicces cukiskodás, ami kis színt visz a pörgésbe.

Hughes munkája egyértelműen a jobbak közül való, persze nem korszakalkotó, de legalább tényleg röhögünk egy jót a halálon. Élőként mást úgyse nagyon tehetünk.

Sokkal több mint testőr (kritika)
Hughes munkája egyértelműen a jobbak közül való, persze nem korszakalkotó, de legalább tényleg röhögünk egy jót a halálon.
7.5Szerintünk
Olvasói értékelés: (2 Szavazások)
7.9